Son yazılar

30 Mayıs 2013 Perşembe

Animelerden Seçmeler: Part 1



İlk 10'um da olan animeler var, bir de izleseniz de olur izlemeseniz de türünde animeler.. (Şimdi bu kısımda niye yazıyorsun, kardeşim o zaman diyeniniz çok..Ama ilerleyen yazılarda nedenini anlayacaksınız.)

Bir numaram da şu yazıda biraz bahsetmiştim, Tabi ki..Death Note var.




Konusu:On yedi yaşındaki bir lise öğrencisinin, bir ölüm meleğinin düşürmüş olduğu ölüm Defterini  bulup kendini nasıl "Yeni Dünyanın Tanrısı" yaptığını anlatır. Deftere adı yazılan kişi en az 4o saniye sonra ölür.   

Death note efsane animedir..Anime severlerin ilk önereceği animedir.Hatta sosyal ortamda Kira taraftarları, şekerkolik zeki L taraftarları diye gruplaşmalar vardır. Ben sanırım Kira taraftarıyım.Kira'nın anlamı katil demek, Kira karakterinin gerçek adı ise Light Yagami'dir. Şu aralar etrafta dolanan İllu esprilerinden nasibini almış bir anime, ama bunda bence o kadar yok..Gidin bir Elfen Lied izleyin, illümünati neymiş görün derim. Hele bir opening'i vardır ki ben burdayım diye bağırıır.Aşırı şiddet içerdiğinden +18 yaş grubu izlesin derim.
                 Kendini Yeni Dünya'nın Tanrısı olarak adlandıran KİRA

Neyse konumuza dönersek psikolojik yönü ağır bastığından bu animeyi farklı kılan etmenlerden biri de sessiz, içine kapanık bir karakterin nasıl bir psikopata dönüştüğünü göreceksiniz.Anime bize sessiz atın tekmesi ağır olur diyordu çoğu kez.

Anime'nin komedisi kısmını sırtlayan karakter Ryuk; Ölüm meleği


Ve bahsetmesem ölürüm; L; şeker kolik, zeki dedektif..aklı fikri Kira'yı yakalayabilmek.
Bakmayın böyle durduğuna adamda bir stratejiler var..ağzım açık izledim..Çok zeki.

Japon abiler, yememiş, içmemişler filmini yapmışlar.. ben beğenmedim.Hayalimdeki Kira ve L yoktu.ayrıca bazı hatta birçok şey animeden farklı ilerleyince beni biraz sinir bastı. Ama animeyi izleyin derim.Favorimdir.

Gelelim 2 numaraya..Onu izledim, onun gibisini bulamadım, alçak japon abiler 2.sezon yapmamışlar..Bu da yetmezmiş gibi söylenti yaydılar,2.sezon gelecek diye..Bir genç kızın hayalleriyle oynadılar. :P Yok öyle bir şey tabi..Bunu okuyan kızıyor,animenin adı ne diye! KAICHOU WA MAID SAMA

Konu çok klişe ama önyargılarınızı ilk bölümde kıran bir anime karşınızda duruyor.Konusu; Misaki adlı kızımız önceden erkek lisesi olan ve şimdilerde karma eğitim veren bir lisede büyük girişimler ve çalışmalar sonucu Öğrenci konseyi başkanı olur.Sırf erkeklerden nefret etmesi ve kızları korumak amaçlıdır bu iş.Ama Misaki'nin bir sırrı vardır.O sert kız, maddi durumundan dolayı Maid cafe adlı bir yerde hizmetçi kıyafetleri giyerek çalışmaktadır.. ve sırrını yanlışlıkla öğrenen okulun popüler çocuğu Usui ile hayatı değişir.Sırrını saklar ancak...yeter bu kadar git izle canım :D

Bizim misaki ne anlayışsız, ne odundur..aşk itiraflarını görmezden gelir hep(sanki biz farklıyız, bir odunda ben :D )Ama kızgın olduğunda bir şeytani bakışları var, beni gülmekten öldürmüştür hep.
 ehhehe, işte :D

Ama çokta güzeldir.Yirim.

Ve Yakışıklımız Usui 


Bundan istiyorum bir tane :) Her eve.. yok yok her kıza bir usui lazım.Sarışınları gerçek hayatta sevmiyorsanız(Benim gibi) bunun tipine ölün.. yeşil gözlü, yakışıklı, sadık ve kıskanç Usui.. Animenin ending'te çalan şarkıyı hiç bilmiyorum çünkü endingte Usui var hep..Ona bakmaktan hatırlayamadım.

Bakınız;   Ending ;)

 


İzleyin derim ama 2.sezonu yok..sonunu da güzel bağladılar hemde açık bıraktılar.Ben hemen tabi koştum mangaya. Hala okumaktayız.İngilizce olduğu için.Yavaş yavaş, anlaya anlaya gidiyorum.Mangayı çevirsem hayır işlerdim vallahi :)

Ve 3.sıra da Another adlı türü korku ve gizem olan animemiz var..


Yorumlarda, sürekli çok korkunç, ürktüm felan okudum..Korkacağım diye sevinirken yüzümde  bir mimik bile oynamadı..Korkunç olsun diye müzikleri ve kanı kullanmışlar..Hatta kukla dükkanı var,maksat gerginlik olsun, şüphe uyandırsın, nasıl abartmışlar :) Ama şunu söylim ben biraz psikopatlık derecesinde korkmam kolay kolay.. belki sen izlerken korkarsın.

Kukla dükanından ilk izlenimler: 
Bunlar benim hoşuma gitmişti   :)     

Konusundan bahsedelim:Güzeller güzeli Misaki mei adında bır kızcağız,acı bir kaza sonucu mezun olmadan ölmüş.Ölmüş ama herkes o yaşıyormuş gibi davranmış zamanında. 26 yıl sonra da aynı okula Kouchi adında bir çocuk gelir.Aynı zmanda okulda misaki mei adında sol gözü bandajlı,gizemli bir kız vardır.Herkes onu görmemezlikten gelir, o yokmuş gibi davranırlar.Tabi güzel ve farklı olması ile Koichi'nin dikkatini çeker ve onunla konuşur.Kız ona okuldaki herkesin ölüme yakın olduğunu söyleyince,işler feci halde karışır..Neden Mei ile kimse konuşmuyordur? Yoksa Mei'yi bir tek Koichi'mi görüyor?

Var ya benden tam reklamcı felan olur..Promo yaptım resmen :D Açılıştaki Ost'i de çok sevmiştim.

                                  

Kanlı sahnelerden paylaşım yapalım.
           
Favori sahnemi paylaşmam lazım, video baktım ama bulamadım..gif ile idare edelim,bir anime için harika bir sahne..

Ve işte..Sivri Şemsiye ile dolanmayın ortalıklarda..

Tamam sizin için fazla ağır oldu, farkındayım..Ama hiç dinmeyen gizemli bir temposu var.Mangası da var ama gerek yok mangaya..sonu gayet güzel. İzlenmeli.

Ve 4 numara'da Ouran High School Host Club,deli gibi kahkaha attığım anime..hala aklıma geliyor da gülüyorum.


Hemen konusuna gelelim: Burslu olarak Ouran lisesine gelen kız öğrencimiz Haruhi, okul üniforması pahalı diye erkek gibi giyinip okula gitmiştir.Saçlarını da kısa kestirince, bir de gözlük takınca herkes onu erkek zanneder.Ders çalışmak için boş oda ararken, müzik odasına girer.Sonradan anlaşılır ki bu oda  zengin, yakışıklı,kızlara şirinlik yaparak kar eden host klübünün 6 erkeğine aitttir.Odadan çıkarkende değerli bir vazoyu kırar ve onalara borçlanır.Borcunu ödemek için Host klübüne girer, daha ilk bölümde 6 erkekte tek  tek Haruhinin kız olduğunu anlar ama borcundan dolayı kimseye birşey söylemezler.O da artık bir Host'tur.(Host: ev sahibi erkek, kızlara servis yapar )

Karakter tablosu verelim:
En çok güldüğüm şeylerden biri de Sarışın olan Tamaki, saftriğin önde gideni..Aslında yakışıklı olupta bu kadar saf olanını görmemiştim.Kıza aşık olupta hislerini babalığa benzeten bir o vardır. Kızım, kızım diye dolandı durdu. :D

Favorim İkizlerdi; Hikaru ve Kaoru..Çok tatlılardı, sapıklardı ayrıca komiktiler. Haruhi'nin sınıf arkadaşı oldukları içinde kankileri :D                                                                                                                                

Bayılıyorum onlara ya..ÖZellikle Hikaru..Karakteri kaba saba biraz.. diğeri biraz fazla düşünceli :)

Datlu olmak bu: Şebekler
Kavga ettiklerinde bile çok güldüm onlara :)

 Honey chan--yerken ölecek diye korkuyordum..ama şirinliğe aldanmayın:)



Kyouya ve Mori ; birbirlerine benziyor gibi duruyorlar ama alakaları yok.. biri paragöz :) biri de arkadaşını düşünen biri:)


Açılış şarkısını çığıra çığıra söylediğimden ve de yüksek desibelli güldüğümden annemde benimle bir bölümü izlemiştir. Hatta Tamaki'ye 'MAnyak mı o? ' diye serzenişte bulunmuştur :D
                                                   
                                                  Açılış :))

İzleyin; güleceğinizi garanti ediyorum:)

Ve 5 numarada belki de buraya yazdığım animelerin hepsinden önce izlemiş olduğum anime Vampire Knight..Adını duyunca bile sinir oluyorum..Sonunda ben mutlu olmadım, başkaları oldu.Benim istediğim gibi olmadı.


Konusuna gelirsek; 5 yaşındaki Yuki bir ormanda vampir saldırısına uğrar ve safkan vampir Kaname onu kurtarır.Yuki'yi Cross Akademisine verir.Yuki burada Zero adında bir çocukla arkadaş olur.Aradan 10 yıl geçer.Artık Yuki ve Zero Cross akademisinde gündüz öğrencilerini, Gece öğrencilerine(Vampirler) karşı koruyan muhafızlardır.Zero'nun ailesini vampirler katlettiğinden, onlardan ölesiye nefret eder.Kaname'de gece sınıfındandır.Ve yıllar önce kurtardığı Yuki'ye karşı özel bir ilgisi vardır.

Bu animenin açılış ve kapanış müzikleri (OST) harikadır.1.sezon öyle bir sona erdi ki, 2.sezonu var mı diye tüm siteleri talan ettiğimi hatırlıyorum..Ve evet var.Vampire Knight Guilty..

Şİmdi Ost'lere gelirsek..Onlar başlı başına ayrı bir efsanedir.
                                                                                 
                         1.sezon Açılış:)

                                                                                      1.sezon kapanış :)

                                                                  
2.sezon, 1.sezon kadar kaliteliydi fakat 2.sezonun açılışı pek sevmedim.Zaten Zero'ya çok çektirdiler 2.sezonda ama kapanış harikaydı.

 3.sezon olacak dedikoduları var ama anlamadığım resmi açıklama yok :( bekleyelim!!!

Ve 6 Numarada Romantik severlere şirin bir anime Sukitte İİ na yo...(Seni seviyorum de..)  

   

Tür kısmında yazan komedi neredeyse hiç yok..hatta bu anime biz kızlar için yapılmış.Erkekler gerçek hayatta kızlar için yapmayacakları şeyler yapıyorlar.Koluna kız arkadşınının verdiği bilekliği takmalar, kız üzülecek diye dikkatli olmalar..yok işte böylesi :) Konusuna gelirsek; Mei adında bir kızımız var.. insanlarla arasına mesafe koymuş ve güvensizlik yaşıyor.Kimseyle konuşmuyor.Yanlış anlaşılma sonucu Yamato adlı okulun popüler yakışıklısına o sessiz kız bir tekme geçiriyor.Yamato biizmkinden garip bir şekilde hoşlanıyor(Allahım dayak nelere kadir :D) Hatta onu korumak isterken bir de öpüyor. Öpünce olaylar karışmaya başlar. :)

Türk -Anime Tv'den izlerseniz 2. bölümde son sahnede çevirmen notlarına çok gülmüştüm :D

Bak bak :D Kızı elleriyle besliyor..Allah herkese Mei şansı versin :D

ve 7 numarada Mirai Nikki..Gelecek Günlüğü..


Şu aptal posteri görünce; Çocuklar felan masum bir şey sanıpta baktım.Meğer Azucuk Ecchi (Cinsel içerik) varmış. Ağır psikolojik şiddeti de cabası :) Konusu kısaca;Yuki adında arkadaş olmakta zorlanan bir çocuk her olup biteni, her gününü, çevresindekileri telefon günlüğüne kaydeder.(Bunu okuyunca bende telefon günlüğü olur mu be dedim :D) Ve yalnızlılığı tavan yaptığı sıralarda zaman ve mekan efendisi olduğu söylenen biri le konuşmaya başlar..hayal kurduğunu düşünüp konuşmaya devam eder ta ki Yuno ile tanışana kadar..Artık ölümcül bir oyun içindedirler.Kazanan yeni tanrı olacaktır.

Karakterlere gelirsek Yuki kadar pısırık bir erkek görmedim, böyle karakter olur mu deyip küfür etttiğimi bilirim.(Etmem normalde )



Bu anime insanın ruh sağlığına zararlı, inanın bana! Yuno adlı kızımız, çift kişilikli resmen psikolojimi bozdu yeminlen.Çift bile değil var bir 3-5 kişiliği.


Bu kız nasıl Yuki'yi sevdi hiç anlamış değilim..Sen herşeyi yapabilecek kadar güçlü ol, yanında pısırık bir sevdiğin olsun..

Size yuno'yu tam anlatamıyorum Psikopat mı desem, deli mi desem.. ona söyleceğim tüm gerilimli sözler az bile..İzlemek size kalmış.

Ve 8 numarada Kamisama Hajimemashita (Tanrı öpücüğü) :) Çok seviyorum bu animeyi.


Yakında 2.sezonu geliyor diye heycan yaşıyorum :)

Konusu: Kızımız Nanami'nin babası uçana kaçana borç takınca evden kaçar..Nanami zavallım evden atılır ve sokakta kalır.Parkta uyumaya karar verince,parkta bir adamı köpek kovalamıştır ve adam da ağaca çıkmıştır.Yardım istemektedir.Nanami adamı kurtarır.Adam da karşılık olarak nanamiyi alnından öper. Ona bir adres verir, git buraya benim seni gönderdiğimi söyle.. ve orada yaşa. Başka şansı olmayan nanami adrese gittiğinde terkedilmiş bir tapınak bulur.Tapınakta doğaüstü yaratıklar vardır..ve nanamiyi istemezler :) Ama nanami tapınağın eski tanrısının öpücüğüne sahiptir.

tomoe ve Nanami

Benim favorim bir beyaz yılan  olan tatlı Mizuki' idi.

Ve Ost'leri ; Açılışta kapanışta harikaydı..Dinleyelim:

Kapanış çok tatlı <3
İzleyin pişman olmazsınız.

ve 9.sırada Kotouro- San :)


Kotouro kadar tatlı bir karakter yok şu anime dünyasında..Konusu ise;Haruka adlı kızımız zihinleri okuyabilme yeteneğine sahiptir.Sırf bu gücü yüüznden arkadaş sahibi olamaz bir de ailesi onu terkeder.Zengin dedesi ile büyür.Yeni bir okula transfer olduğunda  Manabe adlı gencin zihnini okuduğunda diğerlerinden çok farklı şeyler görür.Zihni çok karışık ve komiktir. Ve olaylar tanışmaları ile başlar :)

Kotoura gülsün diye çabalar hep :) seviyorum manabeyi kendi çapında seviyor kızı.


Hatta utansın diye zihninde sapıkça hayaller kurar, zavallı kız kafasına vura vura bundan vazgeçmesini söyler :D daha ilk bölümde kıza zorbalık edenlere onu seviyorum ulan  dediğinde kalbimde bir taht kazanmıştır. 

Başka kızlara yapmaz o sapıklıkları ilginçtir hep Kotoura ile ilgilidir. Dedim ya kendi çapnda kızı çok sever.Onu korumak için her şeyi yapar..Hatta Kotouranın sapık dedesi bile yardımcısıdır bu yolda manabe'ye:) İzleyin çok sempatik bir anime.

Ve 10 numara :D yaklaşık 2 aydır yazıyı yazıyorum..10 numarayı düşüne düşüne beynim hata verdi.Ama uzunca bir süre sonra Angel Beats!'e karar verdim.

İlk defa bir animede ağlamaklı oldum..mahvetti..Ben dizi ya da film farketmez onlarda ağlamayı sevmem..hatta ağlamaklı olursam kendimi sıkar da sıkarım..bu animede de öyle oldu...Gerçi bu Japonlar'a ben acıyorum..ona inanma, buna inanma..kardeşim o boşlukla ne halt yiyorsunuz..Ölümden sonra'ya inanmadıktan sonra..Bu hayatı yaşamanın bir manası yok..ilginç insanlar...Konusu ise; Ölümden sonraki hayatta geçiyor.Öldükten sonra Tanrıya isyan eden insanların meleklere karşı savaşını anlatıyor. Liderleri Yurippe adlı bir kız..yeni ölen bir genç ile hayatları değişiyor.

Bunu nasıl yaptı, hiç bilmiyorum yetenekli Kanade 
Ahhaha :D

Ve Angel'imiz KAnade..!favori karakterim. 
Herkes kızıl saçlıyı sever..Derya delisi gümüş saçlı karakterlere bakar :D
Baksanıza çok tatlı ve güzel.!!


Çok güzel Ost,bu opening çok gerçekçi bence..

 izleyin derim..Harikaydı.

Mart'tan beri bitiremedim şu yazıyı..Sınavdan çıkıp gelince benim bir yazım vardı yahu dedim. onu bitirelim. Umarım güzel ve eğlenceli bir yazı olmuştur.Çok uzun oldu ama Part 2 si de yolda ;)

Teşekkürler okuduğunuz için..







2 yorum:

  1. Kotouro- San animeciğini nerden izleyebilirim :dd yeppudanın altyazı enteresan bişey olmuş.s

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Türk anime tv den izleyebilirisn :)

      Sil

Nasılsın? Mutlu musun bari?