Son yazılar

14 Şubat 2015 Cumartesi

Türk Dizileri Müzikleri; Oya- Bora Efsanesi

Can sıkıntısına 90'lara can suyu vermek istedim. Her şeyin üst üste geldiği zamanlarda dinlenecek birini... aslında dinlenecek biri dememem lazım size var olanı hatırlatacağım.

Kore'nin dizileri için OST Kraliçesi varsa; Günümüzün Türk dizileri için OST Kralları ve Kraliçeleri var.. ama ortada daha Kore vs yokken bizim bir Kral ve Kraliçemiz vardı.

Oya- Bora


Jenerik müzik haricinde bölüm aralarında seslendirilen, bölümlere özel müzikler yapılırdı. Günümüz Türkiye'sinde şimdi cips müzikleri dahil bu konuya. Özel bir çaba söz konusu değil.Hani örnek verecek olursam; adam dizisini yapıyor; araya duygusal sahnede Demet'ten bir şarkı koyuyor. Olay bu yani.

Oya Bora'dan "Giderim Bu diyardan" eminim bunu hatırlarsınız. ^^



Ben nasıl hatırlıyorum peki..90'larda var olan müzikleri..Çok mu yaşlıyım; hayır tabii ki. (İlk defa genç hissediyorum tarihe geçsin :D ) Ama küçükken izlediğim diziler de; bir ablanın sesini duyardım huzurlu olurdum. Hiç yoktan rahatlatırdı sesi...ağır çalgılar kullanılmazdı müziklerinde.. hafifti her şey.Bazen gitarın sesine bazen de bir ıslık sesine tav olurdum. Aslında diziyi değilde; müziği hatırladığımı fark ettim bir süre sonra. Hatta dizi aklımda kalmasa bile müziği kalıyordu. Örneğin; bir ara "aynalar denize küskün diye" bir satır geliyor aklıma bir müzikten.Ama diziyi hatırlayamadığım gibi tüm eski dizilerin müziklerini aradığımı biliyorum. Neyse sonra buldum.

O bahsettiğim şarkı Hırçın Menekşe adlı diziye aitmiş ^^


Misal; "Süper Baba" izlerdim; o beni çok etkilerdi.. ama sadece dizi mi? Müziği öylesine özeldi ki..birde sanki hep bana yazılmış hissederdim..çocukluk işte. Dizinin şarkılarını dinleyince; sadece bir flüt ve gitarla ne kadar devleşmiş sahne diye düşündüm büyüyünce.



Klişedir ama hani ruhun gıdası müzikti ya.. asıl gıda bu tarz yapılan müzik bence. Kaç yaşına geldim hala dinleyip huzur dolabiliyorum ya da rahatlayabiliyorum.

Dizi müzikleri genellikle sanatçılar tarafından seslendirilir ya da oyuncu tarafından..Ama 90'larda "OYABORA" diye bir kült vardı., Oya Küçümen ve Bora Ebeoğlu çiftinden oluşan müzik grubu; Grup Denk adıyla müzik piyasasına girmişlerdi.

90'lı yıllara isimlerini "Oya bora" diye yazdırmışlardır.Günümüzde ise; "Aria" adı altında dizilere müzik yapmaktadırlar.Açıkçası Oya Küçümen'in devam edip etmediğini bilmiyorum.Dublaj yaptığını da hatırlıyorum. Vikingleri hala hatırlarım. Kendisi annemle yaşıt; annem de hayranıdır.

Çocukluğumun bir parçasıdır; belki de hayallerimin Peter Pan'ı..

Oya Bora dinlemek isterseniz; TIK TIK




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Nasılsın? Mutlu musun bari?